Les élèves doivent avoir travaillé la lecture de lettres de correspondants anglophones.
Matériel
Le récapitulatif de l'activité + la lettre du correspondant + le questionnaire pour les élèves + le corrigé pour l’enseignant + l'enregistrement des formulations .
Dispositif social
Travail individuel.
Déroulement
Les élèves doivent :
commencer par prendre connaissance du texte épistolaire (5 à 10 minutes).
répondre ensuite au questionnaire portant sur la lettre (20 minutes au moins).
Formulations proposées
Lettre du correspondant :
Sophie Smith / 2620 Oaks Drive / Dallas, TX 71106 / January 4, 2011
Dear Friend, How are you? I am just fine. I understand that you will be my French pen pal.
I think that it will be nice to write to you and compare what is going on there and what
is going on here. I’ve got blond hair and blue eyes. I turned ten last year. My birthday
is December 23, 2001. I have one brother. He is fifteen years old. I also have a sister
who is sixteen. I enjoy swimming, bike riding, and getting together with my friends and
having a good time. In the summer, I like to go jetskiing with my family. Do you have
any hobbies? If so, what are they? I hope to hear from you soon. Your friend, Sophie Smith.
P.S. Try to send a picture of yourself.
Critères de réussite et d'évaluation
Si 8 réponses sur 9 sont correctes, le code est 1.